Dragi voluntari,
Procedura de lucru pentru acreditarea activității de voluntariat intră în vigoare începând cu anul universitar 2016/2017 și se adresează studenților care desfășoară activități de voluntariat în cadrul societăților studențești ale Universității de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” Iași recunoscute de Carta Universitară.
Puteți solicita 2 credite transferabile (conform art. 203 alin. 9 din Legea Educației Naționale nr. 1/2011, art. 12 alin. 4 și art. 16 alin. 2 din OMECTS 3666/2012), pentru anul de studii în care desfășurați activități de voluntariat.
Atenție, aceste 2 credite nu se acumulează cu creditele prevăzute în „Regulamentul de studii universitare de licență”. Ele corespund unei activități facultative. Nu sunt echivalente cu un opțional (care devine obligatoriu din momentul alegerii lui) și nici nu se acumulează cu creditele obiectelor de studiu obligatorii. Concret, cele 2 credite nu se regăsesc în clasamente.
Rolul acestor 2 credite vine odată cu absolvirea facultății. Pe diploma eliberată de Universitate, la secțiunea observații, va fi precizată desfășurarea activității de voluntariat, cuantificându-se astfel, sub egida unei societăți studențești, voluntariatul ca și experiență profesională.
De asemenea, participările la diverse conferințe, workshop-uri și training-uri, nu se vor cuantifica în înregistrarea activității de voluntariat. Doar organizarea și participarea în organizarea acestora reprezintă activitate de voluntariat.
Societățile studențești din cadrul Universității de Medicină și Farmacie Iași, recunoscute de Cartă, își cresc oferta de dezvoltare personală și profesională anual. Astfel, această procedură de lucru este un pas înainte și ne bucurăm de susținerea Universității noastre, care se va asigura că această procedură va fi pusă în aplicare.
Mult succes tuturor!