SCOME

Procesul educațional ne privește pe toți – studenții nu sunt doar beneficiarii actului didactic, ci sunt parteneri în luarea deciziilor cu privire la acesta. Învățământul modern este centrat pe student, iar cât de performanți vom fi la sfârșitul facultății depinde foarte mult și de gradul nostru de implicare în asigurarea calității învățământului. Departamentul de Educație Medicală își propune să responsabilizeze studenții în ceea ce privește rolul lor în procesul didactic și să se asigure că părerea noastră este auzită.

Deoarece un instrument util în procesul de asigurare a calității în învățământ îl reprezintă schimbul de experiență, desfășurăm proiectul național „Transmed”, prin care studenții din Iași au posibilitatea de a studia timp de o săptămână într-un alt centru universitar din țară, facultatea noastră primind în același timp studenți din alte centre. Un alt instrument foarte important la care apelăm în procesul de perfecţionare continuă a educaţiei primite este reprezentat de workshopuri. Acestea sunt organizate pe diferite tematici: medicină de urgenţă, chirurgie, anestezie şi terapie intensivă, limbajul semnelor.

Departamentul de Educaţie Medicală organizează periodic un „Targ al oportunităţilor de cercetare” în cadrul căruia studenţii iau la cunoştinţă despre activitatea de cercetare care se desfăşoară în cadrul diferitelor catedre ale facultăţii, urmând ca apoi să se alăture unui cerc ştiinţific. Pentru studenţii de an terminal organizăm „Conferinţa de orientare post-universitară”. Participanţii au ocazia să afle mai multe informaţii despre cariera pe care doresc să o urmeze chiar de la domnii doctori invitaţi să ia parte la această manifestare.

Este în derulare şi un curs de predare al limbajului semnelor. Scopul acestui curs este acela de a iniţia viitori medici în tainele limbajului folosit de persoanele cu deficienţe de auz. Sperăm că în acest mod vom uşura interacţiunea dintre medic şi pacientul cu deficienţe de auz, totodată îmbunătăţind această relaţie.

Am început și un proiect pilot de predare a limbajului semnelor, pentru studenții la medicină, deoarece în activitatea de medic ne vom confrunta destul de des cu pacienți cu deficiențe de auz, cu care ne va fi greu să comunicăm. Ne propunem ca, datorită rezultatelor acestui proiect pilot, să milităm pentru introducerea unui curs de limbaj al semnelor în curricula universitară. Prin aceste proiecte, dar nu numai, dorim să cooptăm studenții mediciniști la țelul nostru de a deveni medici mai buni.

PROIECTE

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>